Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Maradok tisztelettel

Miért nincs rá semmi esély, hogy az új Mátrix jó legyen?

2021. szeptember 09. 20:32 - Boddicker

Most egymástól függetlenül több közeli barátom is átküldött egy fantrailert, amiben a Mátrixot összemosták a John Wickkel.

Ráadásul, ami még furcsább, valami különös oknál fogva Mátrix 4-ről kezdtek el beszélni. Jó vicc, mintha a Mátrixnak valaha készültek volna folytatásai...

Teljesen érthetetlen, hiszen a Mátrix című 1999-es remekmű egy kerek egész, egy lezárt sztori, aminek a végén kiderül a főhős Neo-ról, hogy átlátja, uralja a Mátrixot, lényegében ő ennek a világnak a messiása. Most ezek után kérdem én, mi értelme lett volna folytatást készíteni? Mit csinálnak benne? Bunyózzon Neo 100 Smith ügynökkel? Nevetséges.

matrix_bullets-01.jpg

Most pedig itt ez a trailer. Édes faszom.

Lenne azért néhány kérdésem: 

Készítettek a Wachowskiék 1999 óta igazán jó filmet?

Egyébként A Mátrix többek között ettől is egy igazi csoda, hogy messze képes volt túlnőni az összes alkotóján. A Mátrixnak ott, és akkor megvolt a helye és az ideje. Nem lesz már menő a hosszú bőrkabát, a techno zene meg a lassított CGI trükkök.

Ebben a trailerben emberek nézegetik tömegesen az okostelefonjukat. Lehetne valami még ennél is didaktikusabb? A Mátrixot ha megnézed, anélkül jutsz erre a következtetésre, hogy egyenesen az arcodba tolnák, pedig az a film akkor készült, amikor ez a technológia még egyáltalán nem is létezett. Úgy látszik ilyen az, amikor a forradalmárokból boomerek lesznek.

Volt vajon olyan közkedvelt franchise az elmúlt pár évben, amit nem tett tönkre a mainstreammé váló, szélsőbaloldali propaganda?

Csak pár példa: Star Wars, Star Trek, Dr. Who, a Marvel filmek, Szellemirtók, és hamarosan a kasztrált, #metoo-sított James Bond is tiszteletét teszi a mozikban. Ha minden jól megy. Miért pont a Mátrix lenne kivétel? És persze, ha nem a film a fontos, hanem az ÜZENET, mint oly sok magát aktivistának képzelő filmkritikusnál, akkor persze, lehet hogy valakinek tetszeni fog az új Mátrix is, elvégre bármilyen rossz sztorit és karakteridegen momentumot igazolhat a nagyobb jó elve. Most hogy az átlag mozinéző meg ráfázik, az aztán végképp nem érdekel senkit sem.

the-matrix.jpg

Láttatok ebben a trailerben egyetlenegy igazán emlékezetes képsort?

A Mátrixból a mai napig olyan előzeteseket lehetne vágni, amitől mindenki maga alá hugyozna, olyan szinten fantasztikus, epikus, ihletett, zseniáls jelenetekkel operál. Tudod, olyanokkal, amiket sosem fogsz elfelejteni, amíg élsz. Itt volt akárcsak egyetlenegy ilyen pillanat is? 

Volt valaha olyan film a mozi történelmében, aminek Resurrection volt az alcíme, és jól sikerült? 

Ízlelgessétek csak az Alien Resurrectiont. Vagy, ami még jobb a Halloween Resurrectiont. Ízlelgessétek! Érzitek már a szétmálló szar ízét a szátokban? Jó. Akkor tudjátok mire számíthattok. Én szóltam.

Szerencsére megvan itthon a gyűjteményemben A Mátrix, 4K blu rayen, és bármikor meg tudom nézni. Pár hete meg is tettem, és valami csodálatos élményt nyújtott, mert minden szinten tökéletesen működik. Egy, a maihoz képest nagyon másfajta filmgyártás csúcsterméke, amely remekül ötvözte a mondanivalóját, filozófiáját a kor forradalmi trükkjeivel, lehengerlő akciójelenetekkel, és végül többé vált, mint az elemeinek összessége. És ezt semmilyen reszurreksön, revulúússön, meg relóódid nem fogja nekem elrontani. Soha többet.

Persze, valahol téged is megértelek, téged, aki még reménykedsz. Hidd el, nekem is hiányzik az a kor, amikor még az emberiség közösen tudott lelkesedni egy csodálatos filmért. De ez a kor sajnos elmúlt, és egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy soha, semmi sem fogja visszahozni nekünk, akárhány nostalgiaexploitationnel próbál meg minket lehúzni Hollywood. Viszont ha az elvárásodat a Terminator Dark Fate meg Dumb és Dumber Kettyó színvonalához igazítod, akkor ki tudja... talán még meglepetés is érhet. 

Mindenesetre én a magam részéről köszönöm szépen, nem kérek Tesco-gazdaságos Morpheust! És pontgyűjtő kártyám sincs.

Maradok tisztelettel

126 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://maradoktisztelettel.blog.hu/api/trackback/id/tr816684658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arandanos 2021.09.10. 15:16:46

"Volt vajon olyan közkedvelt franchise az elmúlt pár évben, amit nem tett tönkre a mainstreammé váló, szélsőbaloldali propaganda?"
A Star Wars-t nem az tette tönkre, hanem a 70-es IQ-hoz igazított forgatókönyv és karakteralkotás.

Meridian74 2021.09.10. 15:35:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mitől is volt lezárt a sztori az első rész után? Hiszen pont hoyg megmutatta a 3-ik rész, dehogyis van ott vége még! Hiszen a gépek tervezték az egészet és Zion "ledózerólása" még csak eztán következett, ahogyan azt el is kezdték! Szóval hol volt az lezárt sztori? Ez a counter-attack meg várható következmény volt, hiszen a gépek sem annyiból áltak, hogy na akkor Neo renitenskedik a mátrixban... mert na és? Megmondta az Architect is, tudják a működést biztosítani az emberek nélkül is, és ennek hogyanja pont hogy nem derült ki az 3 részből sem...! Márpedig sztem aki figyelte a sztori apró részleteit, annak ez az ami feltűnően hiányzik az egészből, és sztem erre lesz meg a válasz a 4-5-6 részben. A 4-ik rész nyilván csak annyi lesz, hogy az amnéziás Neo ráeszmél mi is történt vele nem is olyan rég. Hogy ebből mi sül ki az a trailerből nem derül ki, de megint durva összecsapások lesznek az biztos.

Szóval amikor azt mondjátok hogy mindenki azt várta, hogy legyen már vége ennek az egésznek, abban a "mindenkiben" én nem vagyok benne! :P

Meridian74 2021.09.10. 15:42:50

@GyMasa: pl a Hobbit egy kis vékonyka (normál méretű) könyv volt... és sztem nem lett az rossz hogy újragondolva 3 részes filmet csináltak belőle - és nem mindenhol ragaszkodtak a könyv tartalmához. Sztem a Hobbit is filmen úgy jó ahogyan lett, persze nyilván egykét részletében az sem volt tökéletes. De pl Gandalf és Sauron párharca ha jól emlékszem nem volt a könyvben... mégis nagyon nagy dobás volt hogy a Hobbitba beletették.
Szóval én nem bánnom azt hogy ha van egy nagyon nagy sztori azt több részre bontják szét filmekben, mert így nem kell feleslegesen vagdosni, sőt ha nem ront az egészen akkor esetleg kimaradt vagy nem túl részletesen kifejtett momentumokat is ki lehet bontani jobban. Amúgy meg filmen mindig is jobban számít a vizualitás. Ha valaki a sztorihoz ragaszkodik 20 körömmel az ne nézzen filmet, az olvasson inkább könyvet.

Mondok egy személyes példát. Én pl nem olvastam a Pí élete című "bestseller" könyvet... a filmet megnézve - ami csodaszép vizualitással volt megcsinálva - na, mondom akkor el kell olvasnom a könyvet is. És ekkora csalódás még sosem ért. A könyv egy rakás hulladék... amúgy se egy nagy sztori, egy ponyvaregény méretű, de abból is a gyengébbik fajta. Könyvként el sem olvastam volna a sztoriját, félredobtam volna. De a film az ütős volt! Persze ez nem minden könyv-filmadaptációra igaz, de pl a Pí élete filmként sokkal jobb mint könyvként, nem is értem a könyv hogy lehetett egyáltalán bestseller...!?

eloi 2021.09.10. 15:45:59

Igen az első rész annyira korszakalkotó volt, hogy vitt mindent. Ezt nyilván nem is lehetett a folytatásokkal überelni. De ettől még lehettek volna jobbak. Látványosak voltak ugyan, de elfogyott belőle a sztori, meg a misztikum, meg a rejtélyek (ez ugyanaz? :-) ), és látványosan nem volt ütős ötlet a záró jelenethez.

Olyan marhaságokról meg nem is szólva, hogy egy ki tudja mióta a gépekkel harcoló közösség olyan fegyvereket fejleszt, amelyek mindenre jók, csak egy tömeges robottámadás (és gigafúrók) visszaverésére nem. Egy szerkezet (az Alienből, amivel Ripley pakolta a csomagokat, meg az alient!), amelyre szereltek két gépágyút??? Ne már!
Aztán millió robotot lőnek hagyományos acéllövedékekkel, géppuska/gépágyú lőszerrel? ... Jajj.
A menő látvány áldozata lett a racionalitás.

És volt még pár buta megoldás, csak a látványért.

A folytatások meg jönnek, amíg vesznek rá jegyet! Ez nem művészfilmeskedés, hanem üzlet. Kőkeményen a pénzért megy. És ha a folytatások eladhatók, csinálják.
Ennek lett áldozata a Star Wars is. Be is kellett húzni a féket a vonaton, hogy ne legyen évente egy folytatás, amiben húszadszor is felrobbantanak egy erőteret/pajzsot, meg a már 19-szer végleg legyőzött ellenség mégis visszatér, és más színészek eljátsszák a világ megmentését, újra és újra.
Mondjuk ott az ősbűnt maga Lucas követte el, amikor x évet kihagyott, és ELŐZMÉNYEKKEL folytatta a sztorit. Amikor még minden eredeti színész élt, és könyvben kiváló folytatások születtek... Na mindegy már.

Meridian74 2021.09.10. 15:54:38

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: csak az egyik vesz most részt benne, és igen már az első részben is transzgender propaganda volt egy kicsit. Amúgy ebben a sztoriban amúgy megfér a transzgenderizmus, hiszen egy virtuális világban játszódik az egész, ahol semmi sem az aminek látszik valójában. Mondom ezt úgy, hogy én utálom a genderizé propagandát, de csak a való életben.

Amúgy a szerzők/rendezők hindu/buddhista vallásúak lehetnek, és a reinkarnációban hisznek... viszont megfeledkeznek arról, ha abban hisznek, akkor azt a szabályt is el kellene fogadniuk, hogy a teremtő felső hatalom megveti és bünteti a szexuális aberrációkat. Sőt, magát a szexualitást rossz szemmel nézi ha az csak élvezet hajszolása miatt megy, és nem pedig a gyereknemzés okán. Ugyanis ez így egyenértékű a kábítószer fogyasztásával, alkoholizmussal, dohányzással és szerencsejáték űzésével. Amelyeket a karma útján büntet, azaz önsorsrontók.

Persze azon lehet agyalni, hogy mit számít a "nem", mikor úgyis meghalsz és majd újjászületsz. És ma férfi vagy holnap meg nő, holnapután a fasz tudja mi... viszont ha leszülettél egy világba, nem véthetsz az ottani uralkodó szabályoknak különben magaddal cseszel ki. Ebben a világban pedig itt a férfi az férfi a nő az nő, és a férfi az apa, és nő az anya. Nincs más verzió.
Lehet álmodozni meg vergődni másról, de egy kromoszóma teszt azonnal megmutatja mi a valóság!

eloi 2021.09.10. 15:55:35

@arandanos: Az is lehet, hogy a 70-es IQ nem a nézőknél volt, hanem az íróknál... :-)

De még valószínűbb, hogy simán kreativitás nem volt. És ezért maradt csak a régi felújítása, ugyanaz a sztori másokkal eljátszva.., stb. Nem volt már ötlet. A cél nem is azt volt, hogy egyre jobb sztori legyen, új és meglepő ötletekkel (mert arra ott lett volna Timothy Zahn trilógiája!), hanem az, hogy csili-vili, eladható legyen és lehessen új műanyagbabákat, legót... gyártani. ...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.10. 15:58:48

@Meridian74:

Neo meglátta a mögöttes valóságot, s azt képes lett irányítani. Innen tovább menni az kb. olyan, mint megkédrezni az északi sarkon "merre van észak?".

eloi 2021.09.10. 16:04:41

@Meridian74: Ők - is, sokakkal együtt - a saját maguk alkotta vallásban hisznek! Amely olyan, amilyennek ők akarják, és azt változtatnak benne, amit akarnak, amikor akarják, mert már mást hisznek inkább.

eloi 2021.09.10. 16:17:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Igen. Onnan kezdve, ahogy egyébként be is fejezték az első részt, már csak az jöhetett volna, hogy "újratárgyalják" a gépekkel, vagyis a mesterséges intelligenciával (az honnan van?), a játékszabályokat. Mégpedig úgy, hogy Neo a főnök, ő diktál. Ehhez képest... Hogy folytatni lehessen, visszaléptek oda, hogy Neonak még sincsen igazi hatalma.
Marhaság.

Ez pont ugyanaz, mint amit a Star Warsnál már eljátszottak. Győztek a lázadók, az uralkodó és Vader meghalt, a Galaxis felszabadult, tűzijáték, boldogság..., jött az új köztársaság...
Aztán mit kaptunk?
Azt, hogy megint a köztársaságiakat üldözik, megint ők a kisebbség, megint ők menekülnek..., megint csak egyetlen megmentőben lehet reménykedni... Solo újra kalóz, abban a köztársaságban, amiben ő lenne az egyik vezető...!!! Luke szart mindenre és elvonult... Stb. Ez most hogy? (Ja és a saját fia simán kivégzi az apját! Miért is??? Még csak nem is vezető, csak egy csempész. Kinek van útban?... Eleve egy győztes köztársaságban, szerető családban, hogy lesz egy gyerekből az új gonosz??? Áááááá... ) És fullra újrajátszották az eredeti sztorit, másokkal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.10. 16:20:12

@eloi:

A Star Wars esetében ez legalább logikus, hiszen egy háború ilyen a valóségban is, fordul ki fan éppen felül.

De egy filozófiai kérdés filmes bemutatásánál, ahol a kérdés meg lett OLDVA az első rész végén?

arthurthedent 2021.09.10. 16:21:04

Két faszi nővé akarta magát operáltatni. Erről akartak csinálni egy filmet, de akkor még nem lehetett. Csináltak egy sci-fit, mert azt lehetett, a nézők meg azt hitték, hogy beülnek egy sci-fire. A fogalmatlanok a mai napig azt hiszik, hogy sci-fit láttak. Nem az volt, arról szólt, hogy két faszi nő akart lenni. Ők maguk csinálták és ők maguk mondták, hogy erről szólt. :(

GyMasa 2021.09.10. 16:22:04

@Meridian74:
Nincs nekem semmi bajom azzal, ha valamit jól megcsinálnak.
Én még nem olvastam egyik könyvet sem.
Nem azzal volt a problémám, hanem azzal, hogy sirgombóc nem tudja, hogy mi az a trilógia, de okoskodni azt tud.
Az alapítvány trilógia az 3 történet. Mivel Asimov szeretett írni, ezért összesen 7 könyv lett, ahogy @odamondó is megemlítette. (Bár, én vagy 12 évesen olvashattam, és nekem csak 3 bazivastag könyv rémlik.)
És, őszintén, annak a történetnek bizony a sorozat a megfelelő formátum.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.10. 16:24:16

@eloi:

Eleve ha a piac diktál, nem az értelem, mindig ez van: felesleges sorozatok, elnyújtott részek, abszurd forgatókönyv.

Még a kifejezetten rendszerkritikus Black Mirror is ebbe bukott bele: a legújabb évadokban már látszódott, kellett forgatni valamit, csak mondanivaló nem maradt már.

eloi 2021.09.10. 16:25:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Győzelem után nem logikus. A logikus az lehetett volna, amit Zahn megírt, hogy a peremvidéken néhány birodalmi flotta/egység, egy-két tehetséges admirálissal/parancsnokkal nem tekinti magát legyőzöttnek és tovább harcol. De akkor ő az üldözött. Mint Thrawn.

hu.wikipedia.org/wiki/Thrawn-tril%C3%B3gia

arandanos 2021.09.10. 16:25:52

@eloi: Szerintem, ha ennyi lóvét tolnak bele valamibe, akkor nagyon tudatosan választják meg már a forgatókönyvírókat is - a végcél (minél több műanyagbabát, legót stb. eladni, ahogy írtad) szempontjából tulajdonképpen mindegy, hogy az írók kutyaütők vagy elvtelenek.
De ezen nem veszünk össze :)

(Azért a Rogue One villantott valamit. A többire szinte nem is emlékszem; de ebben komoly dráma van.)

GyMasa 2021.09.10. 16:31:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Hát, a Black mirror nekem egészen (túl) elvontnak tűnik...

eloi 2021.09.10. 16:33:35

@arandanos: Igen, az üdítő kivétel volt!
És nem mellesleg szervesen kapcsolódott az eredeti sztorihoz! Mint a Thrawn trilógia. :-)
Tehát nem kellett logikátlanságokat, abszurditásokat beleerőltetni. Mert kompatibilis volt.

Sir Gombóc 2021.09.10. 16:35:41

@GyMasa: a könyvekről írtam, a könyvsorozat bővült egy 7 kötetes, szűken vett Alapítvány sorozattá. Ami végül része lett egy még nagyobb ívű történetnek, ami több ezer évet ölel át..

midnight coder 2021.09.10. 16:38:55

@arandanos: A SW-t az tette tönkre, hogy mikiegérék sok pénzt akartak csinálni kis kockázattal és befektetéssel. Ergo kellett bele PC mert azt szeretik a kritikusok és a net politika által átmosott agyú népe, kellett bele új cuki robot mert jól el lehet adni a kis figurákat. Kellett bele néger mert az úgy PC ha van, akkor is ha kimerül annyiban a szerepe hogy liheg, és kellett bele girl power, azaz nõi rambó mint fõhõs. Ezt nem lehetett normális forgatókönyvvel megcsinálni mint Pl. Timothy Zahn könyvei, ehelyett fel kellett valakit kérni valaki analfabélát hogy írjon forgatókönyvet ócsóér. Na, ez sikerült, szerintem valami általános iskolás gyerek csinálhatta a The Force Awakens forgatókönyvét fogalmazási házi feladatként. De a követelményt hozta, ott a girl power, ott a néger, ott a focirobot, darabra ki van pipálva minden. Az, hogy szar az egész, nem szempont mert látványosnak elég látványos. Amit amúgy még a mikiegerek javára lehet írni, mert a Lucas elõzményfilmjei látvány szempontjából is gyakran szarok voltak. De ettõl nem lett kevésbé hitvány szar az egész mutatvány.

Sir Gombóc 2021.09.10. 16:45:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: szerinted lényegtelen, valójában viszont nem az. Ha azt nézem, hogy az eredeti Alapítvány 5 fejezetéből 4 más-más címen, külön történetként jelent meg először, amit, ahogy ti túlokosok szoktatok fogalmazni "anyagi haszonszerzés miatt" végül egy kötetben, már Alapítvány címen adtak ki. ;-)

midnight coder 2021.09.10. 16:47:25

@eloi: Ez pontosan így van. Ráadásul Zahn világa logikus és jól illeszkedik a SW világához. Ezzel szemben a mikiegeres folytatások röhelyesek: a fõgonosz egy hisztis idióta aki ha gáz van nekiáll kaszabolni a saját ûrhajója vezérlõtermét lézerkarddal... A fõszereplõ csaj meg talál egy lézerkardod amitõl automatikusan jedi lovaggá válik. Szegény Luke-nak mit össze kellett ehhez güriznie Jodával a hátán. Ami igazán kár, hogy nem egy Z80-as processzort talált amit a seggébe dugva Terminátorrá változott volna, amivel kb. ugyanúgy illeszkedett volna a sztoriba mint így, viszont sokkal eredetibb lett volna a történet. És persze azonnal jobban repült a Falconnal mint Solo fénykorában. És persze a fõgonosz Solo fia, elvégre ilyet még soha nem láttunk a SW sorozatban, ahogy felrobbanó Halálcsillagot sem. Ez mondjuk elõször jó volt, másodszor ... nos, még nem volt _nagyon_ gáz. Na de harmadszor, elvtársak!

Sir Gombóc 2021.09.10. 16:50:06

@Meridian74: Animátrix megvolt? Pár kérdésre adott választ, egyfajta átvezetés az 1. és 2. rész között.

midnight coder 2021.09.10. 16:50:17

@Sir Gombóc: Igazából egy jó könyvet általában elég nehéz leképezni egy filmre. Ezért szerencsésebb a sorozat mint mûfaj. Illetve azt lehet tenni mint a Gyûrûk Urával vagy a Hobbittal, hogy szépen szétszedik részekre.

Sir Gombóc 2021.09.10. 16:57:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a szimulációt tudta irányítani, te nagyon okos, nem a valóságot..

Sir Gombóc 2021.09.10. 17:03:24

@eloi: a kérdéseidre ott a válasz az Animátrix történetei között. A gépeket az emberek alkották, amit a Matrixban láttunk az a fellázadt gépek és az emberek közötti háború eredménye. Neonak a virtuális valóságban volt ereje..

arandanos 2021.09.10. 17:10:27

@midnight coder: Ha nem lett volna benne "kötelező néger", akkor is szar lett volna.
Ez remekül látszik pl. az ostrományú-jeleneten (superlaser siege cannon). Tök para a cucc, Finn (a "kötelező néger) kamikázét játszik, majd - mivel Rose megakadályozza Finn önfeláldozását - "tüzel" az ágyú, és... megsérül az ellenállás védelme, de kb. mintha egy kézigránátot dobtak volna rá.
Elkezdik építeni a feszültséget, aztán kiherélik, ami Finn önfeláldozási szándékát is kiheréli utólag.
Ez az egész forgatókönyvre igaz; béna dramaturgia, buta párbeszédek, a feszült és drámai jelenetek elcseszése. Mintha egy kezdő írta volna. (Nyilván nem ez a helyzet pedig.)
Egyiknek sincs köze ahhoz, hogy hány darab fekete vagy ázsiai arc van benne.

Sir Gombóc 2021.09.10. 17:12:19

@GyMasa: azért 7 könyv, mert az eredeti trilógiához később Asimov írt még 2 előzmény és 2 folytatás történetet és ezeket egyben nevezik Alapítvány sorozatnak.

Sir Gombóc 2021.09.10. 17:16:53

@midnight coder: az véletlenül se zavarjon, hogy már az eredeti trilógiában is ott volt a néger és a girlpower, ahogy te fogalmaztál..

arandanos 2021.09.10. 17:51:44

@midnight coder: "A fõszereplõ csaj meg talál egy lézerkardod amitõl automatikusan jedi lovaggá válik. Szegény Luke-nak mit össze kellett ehhez güriznie Jodával a hátán."
Na ez meg a másik. De ennek sincs köze a PC-hez; szimpla igénytelenség, hogy nem törekedtek a következetességre.

midnight coder 2021.09.10. 17:58:41

@Sir Gombóc: Az eredeti triológiában Lando Calrissian egy valódi szereplõ volt, aki történetesen néger, de nem az volt az egyetlen funkciója hogy legyen már egy néger a filmben mert anélkül nem PC a PC. Ahogy Pl. Leila sem egy nõi Rambo volt, ahogy Pl. a Timothy Zahn folytatásaiban Pl. a Mara Jade sem, pedig õ is erõs nõi karakter.

midnight coder 2021.09.10. 18:01:10

@arandanos: Ezért modtam, hogy ez egy alsó tagozatos iskolás fogalmazás házi feladatának elmegy, de forgatókönyvnek aligha. Amúgy már Lucas bácsi is csinált hajmeresztõ dolgokat az elõzmény szériában, lásd Jar-Jar vagy a repülõ R2D2, vagy a midi-chlorianok, de ennyire következelten szutykot nem tudott összehozni õ sem.

otunde 2021.09.10. 18:13:36

Az összes Mátrix egy rakás szar, mivel a történetet nem rendes sci-fi írók írták, hanem valami dilettánsok, akik filmet akartak rendezni. A kerettörténet is hülyeség.

Emberrel áramot termelni? Idiótaság.
Telefon kell ahhoz, hogy kilépj a szimulációból? Idiótaság.
A két pirula? idiótaság.
Kung-fu? idiótaság. Mármint egy ilyen filmben az. Önmagában biztos ok küzdősport.

otunde 2021.09.10. 18:18:20

Aki virtuális valósáűg témában igényeset akar olvasni, az Dick regényeit és novelláit olvassa! A filmes adaptációk vegyesek. Ennyikeh. A Mátrix ehhez képest egyszerűen gagyi.

Sir Gombóc 2021.09.10. 19:48:46

@midnight coder: logikai bukfenc, amit írsz. Az Ébredő erőben Finn karaktere akár lehetett volna más etnikum is, az sem rontott vagy javított volna a történeten. A kiugrott rohamosztagos nem PC karakter. Csak elfelejtettek neki rendes történetet írni..

különvélemény 2021.09.10. 20:21:22

@Androsz: "Mi ez a szar?? "

Az almatévé Alapítvány sorija.
Pénz van dögivel, így látvány is, és biztos, hogy végig lesz tolva a trilógia.
Kérdés, hogy a "diverzitáskarakterek" mennyire állják majd meg a helyüket.
Mert a főszereplő csaj ugyan csini, de ha a trailerből indulunk ki, akkor a "bután néz", és a "sír" a teljes repertoárja a csajszinak, ami ugyan manapság jellemző, lásd STD főszereplő (igen, a nemi betegség sorozat), de nagyon kevés egy ekkora műhöz.
Ez a baj a mai Hollywooddal, hogy nem a színész tudása számít, hanem a bőrszíne, tehát rasszisták, még a minőség rovására is.
Na nem, mintha fehérből ne lenne ugyanebből a diákkör "színészből" túlkínálat, mielőtt rasszistának tűnnék, lásd Ellen/Eliot Page, Kristen Stewart, vagy a Warrior Nun-ból az Ellen Page pótlék Alba Baptista.

eloi 2021.09.10. 21:37:53

@midnight coder: És még sorolhatnánk. Az SW számomra mindörökké három részes. :-)
Na jó, plusz a Zsivány Egyes.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.09.10. 21:47:29

@különvélemény: A látvány alapján úgy hinném, hogy ez a készülő monstre Dűne egyik trailere. Ami teljesen rendben is lenne, ha nem éppen az Alapítvány címével visszaélve készült volna. Megnéztem a szereposztást is, és hökkenten láttam, hogy belevegyítették Az Alapítvány előtt című, a nyitótörténetnél legalább negyven évvel korábban játszódó, szerintem kicsit gyengécske regény figuráit is, nem tudhatom, milyen szándékkal. És ahogy nekem a trailerből kinéz, az Alapítványból, a regényből nem sok fog a filmre kerülni. Nem szeretem az ilyet, amikor egy jó regénynek csak a címét tartják meg egy filmben. Talán úgy gondolkodhattak, hogy a regény a világ lassú hanyatlásáról szól, hát ők csinálnak egy akármilyen filmet a világról, aztán kimondják, hogy hanyatlik, és máris rá lehet aggatni az Alapítvány címet.

A "diverzitáskarakterek"? Jó szó. Igen, nekem, mint fehér embernek, eszembe sem jutott volna bármelyik Alapítvány-regény szereplőjéről, hogy néger lenne, meg ázsiai, meg bármilyen füstös, tökmindegy. Asimov is fehér ember volt, az 50-es években, neki sem. De ha már így alakult, üsse kő, tőlem végül is lehet néger is bármelyik szereplő, bár sajnos nekem is facsarja az orromat a PC-szag. Gaal Dornick, a fiatal matematikus férfi egy néger lány? Ehh. Most ez megy, hozzá kell szoknunk. Nem várok tőle sokat, évek múlva majd megnézem valahol, talán.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.10. 22:07:18

@Androsz:

"eszembe sem jutott volna bármelyik Alapítvány-regény szereplőjéről, hogy néger lenne2

Ha jól emlékszem - mert nagyon régen olvastam a könyveket -, nincs bennük szó a szereplők bőrszínéről. Akkoriban magától értetődően fehérekre gondolt Asimov, ezért nem is volt szükség megemlítenie ezt. Viszont éppen ezért nem ellentétes a szerzővel, ha most a filmben színesbőrűek is szerepelnek.

Viszont jó lenne, hogy ha már annyira píszík a készítők, akkor szigorúan tartanák magukat ahhoz, hogy a négerek az USA lakosságának csupán kb. 12%-át teszik ki. :D Nekem a trailerből úgy tűnt, ennél nagyobb a néger szereplők aránya. Azért nem kellene ennyire strébernek lenni.

eloi 2021.09.10. 22:14:35

@otunde: Amúgy persze. De egy mesében sok dolgot el lehet hinni, hiszen mese, csak legyenek következetesek, koherensek, valamennyire logikusak, legalább a saját sztorin/világon belül.

eloi 2021.09.10. 22:29:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: És hány százalékát teszik ki a zsidók? Mert a fehérek 90%-a egy hollywoodi filmben az. Ha már kvótáznak... (Han Solo fiáról csak a kipa hiányzott, meg a pájesz..., és a jófiú is az.)

És ezt ma már nem kéne azzal magyarázni, hogy Hollywoodot a zsidók hozták létre, még ha igaz is. Talán az SW sorozatnak is jót tenne, ha néha nem zsidó is írhatná, rendezhetné.
(Ha a Wiki jól tudja a világon kb, annyi zsidó él, mint magyar. Ehhez képest mindenhol ott vannak és nem telik el nap egy se, hogy ne lenne róluk szó valamilyen formában.)
Érdekesek ezek a kvóták...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.09.10. 22:33:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nekem a trailerből úgy tűnt, ennél nagyobb a néger szereplők aránya."

A fene tudja, mifélék, vegyesen. Mellesleg lehet, hogy valamelyik transz-férfi, a másik meleg, a harmadik valami istencsudája, ezeknek is van kvótája, azt is teljesíteni kell, mert aztán jönnek a mozgalmárok, ledöntenek mindent, rongálják a nézettségi statisztikákat, és bedől a filmvilág. Van ennél nagyobb bajunk is, végső soron, csak ne mondanák közben erre a nyavalyás katyvaszra, hogy most vagyunk szabadok, amikor félni kell attól, hogy a kvóta alulteljesítése tönkretesz egy filmstúdiót, meg bárkit személyesen.

Nekem a nőkkel sincs semmiféle bajom, csak amikor egy regényszereplőről oda van írva, hogy férfi, akkor, legyek bár ezért maradi, nem tetszik, ha már megint néger lány lesz belőle. Tudom, az írói szabadságban ez a minimum, és el is fogadnám, ha nem tudnánk, hogy ez egy kötelezettség kényszeredett teljesítése. A Mátrixban Zion is tele volt színesbőrűekkel, de jó volt az úgy is. Az is elképzelhető, hogy a SW7-8-9-ben Rey is emiatt lett lány, nekem ő mégis nagyon jó figura és remek színésznő, szóval akár ez a néger csajszi is lehet jó. Csak az a PC-szag ne lenne már ott mindenhol.

Jobban aggódom amiatt, hogy ez nem minisorozat, befejezve. Bár Asimov tucatnyi évadhoz szállított lezserül kezelve bőven kitartó alapanyagot, a Mester mesélőkéje világéletében termékeny volt, szóval itt nem kell akkora izzadságszagtól tartanunk, talán, mint egy másik sorozat akárhányadik "berendelt" évadjánál. De ha legalább hasonlított volna a trailer a könyvre, jobban hinnék benne. Az Alapítványt úgyszólván kívülről tudom, nekem ez többet jelent egy valamilyen filmecskénél.

otunde 2021.09.10. 22:42:59

@eloi: ja, hogy a Mátrix mese? ok akkor, de akkor ne mondják azt, hogy sci-fi, mert a kettő között pont az a különbség, hogy a sci-fiben tudományosan lehetséges dolgok vannak, vagy a tudomány kisebb forradalmával lehetségessé váló dolgok, de nem totál sületlenségek.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2021.09.11. 01:02:02

A fimlvilággal, különösen a sorozatokkal az a baj, hogy csak kétféle lezárás lehet: Ha jó a sorozat, addig nyújtsuk, amíg van rá vevő, már rég eltávolodunk az eredeti felállástól és csak húzzuk-húzzuk... Lásd pl barátok közt vagy a lost... De ide tartozik a west world is. A másik lehetőség, hogy az embereket nem érdekli a folytatás, elkaszálják egy érdekes szituációnál és soha nem tudjuk meg, ki vagy mi mozgatta a szálakat. Erre példa Sarah Connor krónikái, Flashforward vagy az egy évadot megélt űrhadosztály. ezért sorozatba kezdeni mindig kockázatos! :)

arthurthedent 2021.09.11. 06:58:11

@különvélemény: Örülök, hogy más is észrevette ezt a baromi idegesítő dolgot az STD-ben. Nem voltam képes végignézni, pedig hatalmas Star Trek rajongó vagyok. A főszereplő csaj minden egyes epizódban elsírta magát és ezzel el is érte amit akart. Basszus el tudod képzelni, hogy mondjuk Janeway minden epizódban úgy éri el, hogy hallgassanak rá, hogy elkezd vadul zokogni? Mi?! Kéne valami filmes örökség védelmi törvény és le kéne csukni aki ilyet csinál... 25 to life. :(

arthurthedent 2021.09.11. 07:04:41

@otunde: Igen, a mátrix egy illogikus, értelmetlen marhaság. Nem sci-fi, azért csinálták sci-fi szerűre mert 1) akkor úgy ugrálnak a karakterek, ahogyan csak akarják és 2) azt el lehetett adni, rá kellett írni a mozijegyre. A sci-finek mondott filmek nagy része ilyen, sem a rejongók, sem a forgatókönyvíró, sem a rendező nem is olvasott még sci-fit. A szeretet legyőzi az időt, a mutáció természetfeletti képességeket ad, a csávó szerelmes lesz a mobiltelefonjába, a helikoptereket le lehet lőni nyilakkal meg ilyen marhaságok.

Gato666 2021.09.11. 08:02:53

"Érzitek már a szétmálló szar ízét a szátokban? Jó. Akkor tudjátok mire számíthattok. Én szóltam."

A blogger egy szarevő, vagy mi????

midnight coder 2021.09.11. 08:44:01

@Sir Gombóc: Finn karakterén lehetett érezni hogy azért került oda, mert utólag valaki rájött, hogy kellene még egy néger. Nosza, akkor gyorsan tegyünk bele egyet. Tényleg nem az a baj vele hogy néger, hanem az, hogy semmi keresnivalója ott, utólag lett odabiggyesztve csak azért hogy legyen még ott valaki. Ha a producer csaja lett volna, akkor azt gondolnám hogy azért lett odatéve hogy a producer csaja kapjon egy szerepet. Így viszont valószínûleg azért van ott, mert utólag valaki úgy gondolta hogy kell még egy néger mert úgy PC a PC.

különvélemény 2021.09.11. 08:44:30

@arthurthedent:

Ja, Janeway kapitány volt, aki történetesen nő, nem pedig egy nő, aki történetesen kapitány.
Ezt felejtik el a mai woke írók.
Ma már nem a karakter számít, csak a propaganda, amit át akarnak nyomni.

midnight coder 2021.09.11. 08:56:02

@otunde: A mátrixban az egyetlen ordas marhaság (legalábbis az elsõ részben) az emberi hõvel fûtött számítógépek. A többi nem akkora marhaság, ha egy szimulációban vagy akkor a szimuláció szabályain belül kell játszanod. Pl. ha csinálsz egy Sinclair ZX-Spectrum emulátort, és el akarod érni az emulációból teszem azt a géped winchesterén lévõ fájlokat, a programnak ami ezt teszi szabályos Z80-as gépi kódnak kell lennie, de valami speciálisat kell tennie amit egy normál ZX-Spectrumos progi nem csinál, hogy egy random Spectrumos játék mûködése közben ne okozzon a rendszeren lévõ hátsó bejárat változást. Itt egy szimulációról beszélünk, és a "benn" és a "kinn" között kell hogy legyen egy interfész, ezek a tabletták.

midnight coder 2021.09.11. 09:01:34

@arthurthedent: Nagyjából az összes sci-fiben sokkal nagyobb baromságok vannak. Lásd Pl. a Star Wars-ban az emberek által vezetett ûrhajók. Mire egy civilizáció eljut oda, hogy ilyen ûrhajót tud építeni, addigra már sokkal jobb önvezetõ technológiát fejleszt mint amire az ember képes. Ebbõl a szempontból amúgy a Star Wars-ban kimondottan jó ötlet volt az Erõ ami bevezetett egy emberfeletti képességet, és (legalábbis utólag) ad némi magyarázatot arra, hogy miért élõ emberek vezetik az vadászgépeket a Halálcsillag ellen.

otunde 2021.09.11. 10:12:28

@midnight coder: faszt. hülye vagy megint, nem értesz semmihez, a programozáshoz sem.

1) A Mátrix ugye egy virtuális valóság, amit a gépek implementáltak az embereknek, hogy maradjanak nyugton, amíg áramit termeltetnek velük.
2) Az áramtermelés idiótaság, az emberi test nem túl jó áramtermelő. Kurvára speciális nyersanyagokból alig termel áramot.
3) állítólag a gépek már majdnem legyőzték az embereket, tehát bekapcsolhatnák a napenergiát, amit az emberek állítólag blokkoltak. Hogy hogy, az jó kérdés, de az se érthető, hogy miért nem kapcsolták már le ezt a blokkot a gépek.
4) Normálisan egy virtuális valóságból semmiféle interface nem kell a kilépéshez, mert ki tudsz te lépni magad. Az álomból, mint virtuális valóságból akkor lépsz ki, ha felébredsz. Ez mondjuk nem tudatos döntés, de a tested döntése. Ha van rajtad egy VR szemüveg, akkor úgy lépsz ki, hogy leveszed a fejedről. Lehet a szimulációban egy speciális hely, akció, művelet, amivel ki tudsz lépni belülről is, de nem kell.
5) Tekintve a gépek célját, egyenesen hülyeség lett volna nekik egy kilépő interface-t implementálni.
6) A két pirula egy döntést reprezentálnak, amihez kurvára semmiféle pirula nem kell, én nem veszek be pirulákat, amikor döntenem kell dolgokról, hanem döntök. A pirula bevétele után Neo információt kap. Ha a pirula is a kilépésre kell, akkor ugyanaz a hülyeség, és redundáns is.
7) Az egyenesen hülyeség, hogy vonalas telefon kell a kilépéshez. De ezt már megírták a neten. A vonalas telefon egész magyarázata is hülyeség. Az, hogy a mátrix vonalas telefont használt a kezdő verziókban kommunikációhoz a mátrixon belül, az explicit informatikai baromság. Egy szimulációban kommunikációt implementálni annyit jelent, hogy lehetővé teszel a memória különböző részei között adatátvitelt. Tehát valamilyen függvény vagy objektum, amely tud memóriát másolni. Ez számítógépen belüli kommunikáció. Minek ehhez kimenni vonalas telefonra?

8) A ki és belépés kapcsán egy csomó más hülyeség is van, az egész történetben. Ha a lázadók meg akarják támadni a gépeket, akkor ezt a külső világban teszik. Ha fegyverrel, akkor azzal, ha hackerek, akkor a külső világban kell, hogy legyen egy kommunikációs hálózat. Na most a mi, összekötött világunkban lehet hackerkedni egy másik országban, de csak addig, amíg az a másik oldal engedi. Ha lezárják az információs országhatárokat, akkor nincs hackerkedés. Érthetetlen, hogy a Mátrix egyáltalán miért van egy interneten a lázadókkal, ha a lázadók ellenfelek, és háború van.

9) A hackelés célja állítólag kihozni embereket a mátrixból. Ezek az emberek a külső világban fekszenek valahol. Ezeket onnan el kell hozni. Tehát odamegyek, felébresztem őket, elhozom. Nem hackerkedek. Na most itt jöhet be az, hogy a mátrix nem engedi felébredni az embereket, ha csak felébresztik őket, meghalnak. OK, ez valahogy megcsinálható.

10) Ha a lázadók odamennek a fizikai Mátrixhoz, ahol az emberek fekszenek, akkor érthetetlen, hogy ők maguk miért mennek be a szimulációba. Erre semmi szükség nincs. Ezeknek a lázadóknak egy feladatuk lenne, kikapcsolni a gépeket, és elhozni az embereket. Ha fizikai háború van, akkor abban harcolni a gépek, a mátrix ellen, de a valós világban. Azzal, hogy belépnek a mátrixba, azt kockáztatják, hogy a gépek a valós világban levő testüket azonosítja és megöli.

11) A hackereknek viszont nem kell fizikailag odamenni a mátrixhoz, és belépniük sem kell. Teljesen felesleges. A hacker és a rendszer közötti "háború" nem a szimulált világban zajlik, hanem a szimuláción kívül, de az interneten, a mátrix operációs rendszerében, stb.

12) Egy jól kitervezett rendszert nem lehet meghackelni. Mert nem ad rá lehetőséget. A gépi intelligenciától, ha legyőzi az emberi intelligenciát, akkor elvárható, hogy olyan rendszert tervez, amit az emberek nem tudnak meghackelni.

13) Érthetetlen tehát, hogy a lázadók hogy tudnak behackelni egyáltalán, de az is, hogy a hackeléses háború miért a szimuláción belül történik, és miért kung fuval, meg lövöldözéssel. Egy hackeléses háború úgy zajlik, hogy a számítógép operációs rendszerében a hacker megpróbál átállítani dolgokat. Aki védekezik, az meg megpróbálja azonosítani, tiltani, és visszaállítani a dolgokat. Ebben semmi kungfu és lövöldözés nincs, és ez NEM a szimulációban történik.

otunde 2021.09.11. 10:25:45

@midnight coder: @midnight coder:

14) A szimulációban lényegében nincs olyan, lehetetlen, hogy különleges képességű emberek legyőzik a Mátrixot. Mivel minden kontroll a Mátrixé. Olyan lehet, hogy a hacker be tud hackelni, rombol, megszerez információt, és gyorsan eltűnik. De olyan nincs, hogy rendszerszerűen meg tudja változtatni a rendszert, vagy, hogy a rendszeren belül kung-fuban győz az ügynök ellen. A MÁtrixnak az egy utasítás, hogy az ügynök győzött, és ezt nem lehet felülírni. A Mátrixnak magának tökéletes kontrollja van a szimuláció felett. Ezért nem lehet felülírni a szabályait. Tehát behackelni kb egyszer lehet, meglepetésszerűen, új módszerrel. Másodszorra az a módszer már nem fog működni, mert a Mátrix kijavítja a saját rendszerében a bugot. Nem lehet olyan permanens bug, amit a Mátrix lát, de nem javít ki. Ilyen nincs.

15) Egy reálisabb sci-fi az lett volna, hogy a gépek majdnem legyőzték az embereket, hogy miért tartanának a gépek ellenséges embereket szimulációs fogságban az érthetetlen. de ha már, akkor a lázadó emberek egy csoportja fizikailag odamegy kiszabadítani az embereket a mátrixból. Mivel ezeket az embereket nem lehet csak úgy kivenni a szimulátorból, mert akkor meghalnak. Ehhez egyébként a szimulátorokban kell, hogy legyen valamilyen fizikai emberölő szerkezet, például egy fizikai injekciós tű, amely utasításra mérget ad be az embereknek. Olyan nincs, hogy egy fizikai ember belehal a szimulációba. Az ember megölését mindenképpen meg lehetett volna akadályozni fizikailag is. Kellett volna egy magyarázat, hogy ez miért nehéz. Ez a magyarázat totális komplikációkat eredményezne. Szerintem nincs olyan, ami érthetővé tenné a történetet.
Ha ettől eltekintünk, és azt mondjuk, hogy adottnak vesszük, hogy a hackerek párhuzamosan behackelnek, megpróbálnak behackelni a rendszerbe, hogy blokkolják a programban ezt a részt. a hackelést elég nehéz eladni az embereknek egy filmben, mert nem nagyon látványos, és mert nem fogják fel. ha a lázadók sikerrel jártak volna, akkor egyszerre vették volna le az embereket a szimulátorról és blokkolták volna a megölésüket.

Az egésznek nem sok jelentősége lett volna, mert a gépek már nagyjából nyertek, és nemsokára bekapcsolják a napenergiát.

13)

Sir Gombóc 2021.09.11. 10:55:52

@midnight coder: ez az egész egy kitalaláció részedről. Sok infót találni ma már a forgatókönyv írásáról, a szereplőválogatásról. A karakter kezdetektől benne volt, a szerepre meghallgattak sok színészt, többek közt Tom Hollandot is. Na ő nem fekete, picit sem.

Sir Gombóc 2021.09.11. 11:00:27

@otunde: az egyértelműen kiderült, hogy te nem érted mi az a szimbolizmus. Ahogy a filmbéli technikai részletekkel kapcsolatban is vannak hiányosságaid. Nem kell mindennek teljesen valóságosnak lennie egy történetben. Rossz lehet neked, mert ilyen hozzáállással nem lehet filmeket nézni, kikapcsolódni.

Sir Gombóc 2021.09.11. 11:05:54

Az emberi test által termelt hő felhasználása annyira nem baromság, hogy sok ember befogadására alkalmas épületek esetén ezt ma már figyelembe veszik a klimatizálás tervezésekor, mivel nem elhanyagolható mennyiségű az így keletkezett energia..

Sir Gombóc 2021.09.11. 11:13:37

@otunde: nézd meg az Animátrix című animációs filmet. Egy sor kérdésedre kaphatsz választ. Pl. a gépek a napenergiát használták a háború előtt, amitől az emberek elzárták őket az égbolt eltakarásával. De a dolog visszafelé sült el végül, aminek az eredménye a Mátrixban látható szituáció.

otunde 2021.09.11. 11:14:51

@Sir Gombóc: fingod nincs a semmiről.

1) lehet valami szimbolikus és valós, vagy reális. A szimbolikának nem kell fikciósnak, irreálisnak lennie.
2) Azokat a filmeket, amelyek sok szimbolikus és irreális dolgot tartalmaznak, művészfilmek hívjuk.
3) A Mátrix azonban művszfilmnek is szar.
4) Marad a mese, ami viszont elég komolytalanná teszik. A mesék nem valósak, nem is törekszenek rá. Szintiszta, nem túl szofisztikált szórakozás a hülye népnek.

Na ez jól leírja a Mátrixot.

otunde 2021.09.11. 11:15:49

@Sir Gombóc: erről már írtam, hogy miért hülyeség. bróbálj meg utolérni, utána ugass!

otunde 2021.09.11. 11:20:03

@Sir Gombóc: de bazdmeg,

1) a gépeknek nem hő kell. az emberek által termelt hőből áramot termelni megint veszteség.
2) az ember teljesen idióta energiahordozókból nyer hőt.
3) lassan dolgozza fel az energiahordozókat
4) kurva kicsi a kapacitása már az evés oldalon is
5) kurva szar a hatásfoka
6) kurvára speciális dolgokat eszik, amit ételnek neveznek, és még jónak is kell lennie. ha mesterséges táplálásról beszélünk, akkor meg kurva sok speciális anyag kell neki, mint ásványok és vitaminok.

honnan szerzi ezt a Mátrix?

ha mezőgazdasági termelésből, akkor

A) mégis van nap?
B) miért nem repceolajat termelnek és azzal hajtják meg a motorokat és termelnek áramot? ismerünk ilyen áramtermelési módokat, amikhez képest az embertenyésztés kurávra elbaszott ötlet

arthurthedent 2021.09.11. 11:42:14

@midnight coder: "Nagyjából az összes sci-fiben sokkal nagyobb baromságok vannak. Lásd Pl. a Star Wars-ban az emberek által vezetett ûrhajók. Mire egy civilizáció eljut oda, hogy ilyen ûrhajót tud építeni, addigra már sokkal jobb önvezetõ technológiát fejleszt" Okés, a star wars nem sci-fi. Az első három részt imádom, de attól még nem sci-fi. A másik az, hogy a star wars-ban nem "emberek" vezetik az űrhajókat, hanem emberek, szőrös majomlények, halak, robotok, meg mindenféle. Megint másik meg az, hogy ha egy sci-fiben van egy baromság az még nem baj, mittudomén van hangja az űrben a hajtóműnek, nagy ügy, kit érdekel. A problémám az, amikor már maga az alapgondolat, amire a film épül marhaság. Azt mondja a rendező, hogy "legalább az egész alapján kitalálhattuk volna vagy megkérdezhettük volna, hogy nincs -e valakinek valami értelmes ötlete, de nem, mert lesz.rjuk, menj a francba, le vagy sz.rva te is". Emberek termelik a villanyt? Miért nem egysejtűek. Miért nem gombák? Miért nem mókusok vagy patkányok? Ja, azért, hogy legyen film?

arthurthedent 2021.09.11. 11:47:49

@Sir Gombóc: "mivel nem elhanyagolható mennyiségű az így keletkezett energia.." Iszonyatosan nagy különbség van a "nem elhanyagolható" és a "jó ötlet ipari méretekben csinálni" között. Az emberi test termel egy csomó dolgot, gyakorlatilag mindent jobb ötlet lett volna hidroponikus kádakban egysejűekkel termelni. Energiát meg lehetett volna hőerőművekben, szélerőművekben, atomerőművekben, geotermikus erőművekben termelni. Mondjuk egyszerűen ELÉGETNI azt a kaját amit az emberek hővé alakítottak volna, mert UGYANAZ a hatása. Csak egyszerűbb.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.11. 11:48:35

@eloi:

"És hány százalékát teszik ki a zsidók? Mert a fehérek 90%-a egy hollywoodi filmben az. "

Dugulj el gyorsan, mert különben mindjárt beperelnek antiszemitizmus miatt. A kvótát csak alulteljesíteni nem szabad, túlteljesíteni már szabad.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.11. 11:55:54

@Androsz:

"De ha legalább hasonlított volna a trailer a könyvre, jobban hinnék benne."

De legalább van benne bőven special effects meg CGI meg miegymás.

antiindex 2021.09.11. 11:57:18

@midnight coder: a Star Wars is csak egy jövőben játszódó lovagregény, mese, sci-finek nulla.

antiindex 2021.09.11. 11:58:57

@arthurthedent: "ELÉGETNI azt a kaját amit az emberek hővé alakítottak volna, mert UGYANAZ a hatása."

nem. az emberrel megetetni kurva nagy pazarlás. az ember hatásfoka egy hőerőműhöz képest gyakorlatilag nulla.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.09.11. 14:10:47

@otunde: "a gépeknek nem hő kell. az emberek által termelt hőből áramot termelni megint veszteség."

Nem sokan ismerik Pápay Kálmán A leghosszabb éjszaka című elbeszéléskötetét (Kozmosz Fantasztikus Könyvek, 1975). Az egyik írás (Lidércnyomás) egy palotáról szól, amelynek a kazamatáiban húszezer ember van összezsúfolva és közös mesterséges álomban tartva, miközben egy-egy áramfejlesztő szerkezetet mozgatnak, energiát szolgáltatva a palotának. Nem emlékszem a Mátrixból arra, hogy kijelentették volna, hogy az emberek a testük hőjével táplálják a gépezetet, de ha így van, akkor a jóval régebbi elbeszélés - amelyre legalább a kritikusok felfigyelhettek volna - egy fokkal realisztikusabb.

Egyébként a Lidércnyomás kimondta azt, amit a Mátrix megkerült, vagyis hogy a "szabadság", azaz a Mátrixból, az álomból való kiszakítottság nem szükségképpen jobb az álomban tartottságnál. Nem kell mindig a piros tablettát választani, nem mindig a tudás a jó állapot. Ha a szabadság hosszú nyomor, örökké koszhadt, lyukas pulóverekben való hajózás a város csatornáiban, kilátástalan harc a fölényben levő gépek ellen, akkor biztosan jobb-e ez a szabadság a mesterséges álomban élt mozgalmas életnél.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.11. 15:17:47

@midnight coder:

"Nagyjából az összes sci-fiben sokkal nagyobb baromságok vannak. Lásd Pl. a Star Wars-ban "

A Start Wars olyan messze van a sci-fitől, mint a kozmológiai horizont a Földtől, ami kb. 47 milliárd fényév - hogy stílszerű hasonlattal éljek. Még űroperának sem jó, talán a fantsy áll hozzá legközelebb. Vagy "egy jövőben játszódó lovagregény, mese", ahogy @antiindex: írja.

@Androsz:

"Nem emlékszem a Mátrixból arra, hogy kijelentették volna, hogy az emberek a testük hőjével táplálják a gépezetet"

De kikövetkeztethető. Amikor Neót kiszabadítják az "ültetvényből", látható, hogy a létfenntartó rendszerhez kötve fizikai munkát nem végezhetnek, a testben szaladgáló elektromos impulzusok energiája pedig elenyésző. Más energiatermelési lehetőség pedig emberből nincs, csak a hőerőgép. Persze itt is csak a Stirling-motor jöhet szóba, ahhoz meg hőmérséklet-különbség kell, vagyis ez is irreális.

De mindegy is, ebbe nem érdemes belemenni, mert ha azt mondjuk, hogy atomerőművekkel vagy Föld körüli pályára küldött napelemekkel annyi energiát termelhetnek a gépek, amennyit akarnak, akkor az egész film alapja, az emberek számára létrehozott szimuláció értelmét, célját veszti.

Vagy nem. Hiszen a gépek célja az is lehet, hogy a környezetüket tönkretett emberiség számára puszta emberbarátságból egy élni érdemes szimulált világot teremtenek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.11. 15:21:40

Más kérdés persze, hogy a gépek több energiát tudnának termelni, ha az emberek táplálására használt anyagokat elégetnék.

Az alapvető logikai bukfenc a Mátrixban persze az, hogy állítólag a légszennyezés miatt nem mőködnek a napalemek, ezért kellett a gépeknek más energiaforrás után nézniök. VISZONT az emberek táplálására használt anyagokat hogyan állítják elő, ha egyszer nincs napsütés, nincs fotoszintézis, vagyis nincsenek növények, állatok?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.09.11. 15:34:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "De mindegy is, ebbe nem érdemes belemenni, mert ha azt mondjuk, hogy atomerőművekkel vagy Föld körüli pályára küldött napelemekkel annyi energiát termelhetnek a gépek, amennyit akarnak, akkor az egész film alapja, az emberek számára létrehozott szimuláció értelmét, célját veszti."

Ezért nem kell egy történetben mindenre magyarázatot keresni. Mert a történeteknek mindig van határa valahol, legfeljebb a fogyasztók követelésére az írók megpróbálhatják, több-kevesebb sikerrel, kijjebb vinni ezt a határt. Fölösleges. A Mátrixban is az a lényeg, hogy van egy igazi és egy mesterséges valóság, amelyek között egy lázadó csoport tagjai közlekedni tudnak, és az igazi valóságban sínylődnek, ahelyett, hogy elfogadták volna a kényelmes mesterséges valóságot. Amíg álmodunk, addig nem tudunk a valóságról. Itt egy dilemmán lehet rágódni, ha akarunk.

"Hiszen a gépek célja az is lehet, hogy a környezetüket tönkretett emberiség számára puszta emberbarátságból egy élni érdemes szimulált világot teremtenek."

Lehet, hogy az emberiség maradéka, egy ismeretlen, említetlen válság vagy katasztrófa után egy mesterséges világba menekült, ezért a kényelemért a testükkel fenntartva az álmot generáló gépezetet. Hiszen lehet, hogy ez a rendszer az emberek egykori akaratát teljesíti.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.09.11. 15:45:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "VISZONT az emberek táplálására használt anyagokat hogyan állítják elő, ha egyszer nincs napsütés, nincs fotoszintézis, vagyis nincsenek növények, állatok?"

Ez a része szerintem kevésbé izgalmas, az élelmiszer-vegyészet már ma is képes szintetikus tápszerek előállítására, és amikor ezt a hatalmas gépi rendszert már meg tudjuk építeni, a vegyészet is előrébb jár.

De mondom, nem érdemes olyan kérdéseket feltenni, amelyekről látszik, hogy fölöslegesek. Van egy történet, amelyet az írója el akar mesélni nekünk, és ehhez háttérül vázlatosan felépít egy környezetet. Kulisszát, valódi mélység nélkül, csak színtérül. A mese nézője, olvasója ne keresse a kulissza mögötti világot, mert nem kell, hogy az ott legyen. Régen ezt a néző el tudta fogadni, sőt, a színjátékokban a szimbolikát is el tudta fogadni. Manapság szokássá vált fölösleges kérdésekkel kutatni a kulissza mögötti helyeket, és persze ahol van kereslet, ott a kínálat is megszületik, és az írók termelik a békétlenek kedvéért a folytatásokat, előzményeket, univerzumokat. Amelyek persze sokszor kerülnek ellentmondásba, sokszor sikerülnek kényszeredettre, de a fogyasztó rögeszmésen követeli az újabb, távolabbi kulisszák építését, mert már nem tudja abbahagyni. Pedig ez az egész csak egy egyezményes játékként indult, egy-egy apró világbuborék egy-egy mese kedvéért.

Sir Gombóc 2021.09.11. 16:00:45

@otunde: egészen biztos vagyok benne, hogy nem láttad a filmet vagy nem fogtad fel, amit láttál. A tudományos-fantasztikus jelentését sem érted, földhöz ragadtan szajkózod, hogy ma mit ismerünk. Van az emberi test által termelt energiának tudományos alapja? Van. Az hogy ma még ezt nem tudjuk megfelelő hatásfokkal felhasználni, jelenti azt, hogy a jövőben sem leszünk erre képesek? Nem jelenti, ez a fantasztikum része a dolognak.

Sir Gombóc 2021.09.11. 16:10:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: az táplálékot a halott, leselejtezett emberek újrahasznosításával állítják elő. Amúgy a történet szerint a test bioenergiáját hasznosítják a gépek.

Sir Gombóc 2021.09.11. 16:14:54

@Androsz: a sztori szerint a gépek hozták létre a mátrixot, ezzel kontrollálva az emberiséget, hogy felhasználhassák őket. Ez már az első filmben is elhangzott.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.09.11. 17:25:45

@Sir Gombóc: Nem emlékeztem rá, de valóban, már nekem is ismerős.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.11. 18:52:40

@Androsz:

"nem érdemes olyan kérdéseket feltenni, amelyekről látszik, hogy fölöslegesek. "

Pontosan, így igaz. Nem is hányom a sztori kitalálóinak szemére, csak néha az ember elgondolkodik ilyeneken is, még ha fölösleges is. Mert nem túl nagy erőfeszítéssel ki lehetett voona találni valami tudományosan helytállóbb megyarázatot is.

@Sir Gombóc:

Akkor még mindig ott tratunk, hogy az egész folyamat több energiát igényel, mint amennyit ki lehet nyerni belőle. Mert hát nincs sem első-, sem másodfajú örökmozgó.

"a történet szerint a test bioenergiáját hasznosítják a gépek."

Az meg micsoda? Hogyan működik? Mi a mértékegysége? Hogyan lesz belőle a gépek által hasznosítható villamos energia?

eßemfaßom meg áll 2021.09.11. 19:02:35

@Meridian74: '"mivel IT-s szemmel néztem, és nagyon sok párhuzam volt az IT-s világgal..." akinek kalapácsa van az mindent szögnek lát

eßemfaßom meg áll 2021.09.11. 19:08:18

@különvélemény: Annak azért a cimén kívül nem sok köze van a könyvekhez. És persze a PC balta is lecsapott rá (Salvor Hardin egy néger nő, hááát)

eßemfaßom meg áll 2021.09.11. 19:10:15

@Meridian74: "Eleve 3 részesre volt írva a sztori." akkor most menj és csókolj meg egy békát hátha királylány lesz belőle.

eßemfaßom meg áll 2021.09.11. 19:18:14

@Sir Gombóc: Azért az Alapítvány trilógia az a 3 könyv, akkor is ha harminc évvel később addig rugdosta a kiadó Asimovot, hogy legyártott még pár folytatást.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.09.11. 19:55:41

@eßemfaßom meg áll: "Salvor Hardin egy néger nő, hááát"

Az is?! Ezt nem is vettem észre, csak hogy Gaal Dornick is egy néger nő. Hááát... :-)

"akkor is ha harminc évvel később addig rugdosta a kiadó Asimovot, hogy legyártott még pár folytatást."

Ez a két folytatás azon kevés kivételek közé tartozik, amelyek nagyon jól sikerültek. Nem is tudom, hányszor ütöttem fel őket akárhol, csak olvasgatni. Gendibal, Trevize és Pelorat figurája, de még a kötekedő Bliss is jól eső lett. (Engem csak a kis Fallom idegesít nagyon.)

eßemfaßom meg áll 2021.09.11. 19:58:47

@Sir Gombóc:" A karakter kezdetektől benne volt, a szerepre meghallgattak sok színészt, többek közt Tom Hollandot is" És a mittoménhogyhivják Annyira Jó Színész volt, hogy neki Kellett megkapnia a szerepet. Az Ember aki Riadt Arccal Liheg a Kamerába 3 részen át.

eßemfaßom meg áll 2021.09.11. 20:02:46

@Androsz: Külön lehet, hogy jók, én anno a trilógia után olvastam és nem tudtam hova tenni az egészet. Minha egy másik iró irt volna valami folytatást ami igen erőltetetten akar kapcsolódni az eredeti sztorihoz

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.09.11. 20:44:56

@eßemfaßom meg áll: "menj és csókolj meg egy békát hátha királylány lesz belőle."

A békából a mese szerint királyfi lett, de ezekben a zavaros időkben erről már nem érdemes vitába bonyolódni...

eßemfaßom meg áll 2021.09.11. 21:03:01

@Androsz: Feltételeztem, hogy a kollega személyi száma 1-el kezdődik de persze ez sem jelent semmit.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.09.11. 21:10:50

@eßemfaßom meg áll: "Mintha egy másik iró irt volna valami folytatást ami igen erőltetetten akar kapcsolódni az eredeti sztorihoz"

Érdekes. Persze közel harminc év alatt Asimov stílusa is és az Alapítvány-történetekről benne élő részletes kép is sokat változhatott. De Az Alapítvány pereme az erős terminusi hatalommal kezdődik, majd a Szólók asztala körüli civakodással folytatódik, mindkét ágon egyértelműen folytatásaként a korábbiaknak. Sok visszautalás is van a két utolsó regényben, szervesen kapcsolódnak egymáshoz, sőt, az ív legvégén Asimov összefogta az egész regényciklust is egyetlen folyamattá. Nem emlékszem már, hogy bennem volt-e a tiédhez hasonló bizonytalanság, szerintem én simán befogadtam folytatásként. Nagyon örültem is nekik, a Trilógiát nagyon kedveltem. (Először úgy olvastam a második részt, hogy utána kiderült, a könyvtárnak nincs meg a harmadik rész!!) De persze ez is izlések közötti különbség, nem több.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.11. 23:02:41

@eßemfaßom meg áll:

Egészen más műfaj, de valóban nem rossz. Én egyedül a kissé unalmas dobot kifogásolom benne.

Ha már dob, pár szenzációs dobolás:

Ginger Baker: www.youtube.com/watch?v=1EKaflXTzHw

De én inkább jazz-párti vagyok. így:

Daniel Glass: www.youtube.com/watch?v=V8VRloG_154

Dave Weckl Band: www.youtube.com/watch?v=xxEcfHw0B2U

Végül akinek van egy kis affinitása a jazzhez, az feltétlenül hallgassa meg ezt, mind a 4 előadó a jazz óriása:

youtu.be/-K43sDNInSg?t=1195

Chick Corea - zongora
Kenny Garrett - szaxofon
Christian McBride - bőgő
Roy Haynes - dob

Sir Gombóc 2021.09.11. 23:30:54

@eßemfaßom meg áll: az Idegen arcokban elég jó volt, annak is köszönhette, hogy a szereplőválogatásra hívták.
Az nem az ő hibája, hogy nem írtak rendes sztorit a karakternek.

eßemfaßom meg áll 2021.09.12. 08:04:38

@Sir Gombóc: "nézz bele a kamrába bambán és lihegj... Szuper, pont ez kell nekünk, tiéd a szerep."

eßemfaßom meg áll 2021.09.12. 08:28:45

@Androsz: Pont a sok visszautalgatás miatt van az a kényszerfolyatásérzésem. A másik meg, hogy a trilógia átfog sok évszázadot n+1 főszereplővel, a folytatások meg egy "Trevize kalandjai " és még a Gaia-t behozza ami szvsz tök idegen az egész addigi világtól, olyan "irjunk még nagyobbat mint amit eredetileg írtunk mert el kell adni az új könyvet is ha már jópénzt fizettek érte" Gyakorlatilag mint a SWnextgenben az első rend ami még a birodalomnál is gonoszabb és a sztárkiller ami még a halálcsillagnál is nagyobb és erősebb. Aztán bejön a Föld keresése mert az a végső megoldás, ez meg a Palpatine mégis él, és a lánya az új Jó szintje. Szvsz.

arthurthedent 2021.09.12. 09:46:48

@Androsz: "Ez a része szerintem kevésbé izgalmas, az élelmiszer-vegyészet már ma is képes szintetikus tápszerek előállítására, és amikor ezt a hatalmas gépi rendszert már meg tudjuk építeni, a vegyészet is előrébb jár." Amihez energia kell. Minél jobban nyújtod a láncot, annál több a vesztesépég és az elgondolásod annál kevésbé működik. Pedig már az elején örökmozgó volt... megsérteni a termondinamikát nem tudományos-fantasztikus lépés, hanem áltudományos-fantasztikus. :)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.09.12. 13:37:22

@Sir Gombóc: "Az nem az ő hibája, hogy nem írtak rendes sztorit a karakternek."

Vagy úgy is nézhetjük, hogy ez a "rendes" sztori, csak emiatt nem lehet a figurát szeretni. A diverzáns katona, aki az ellenállástól is le akar lépni, pedig a mese szerint ott csak "életünket és vérünket" hősök harcolnak. Hát, felfoghatjuk úgy, hogy ez a sztori. A gyáva bokszos. Nem, mintha a PC jegyében ezt tartanám a hivatalos értelmezésnek, de az író meg is makacsolhatja magát, és "árnyalt" karaktert ír a túlságos képregényszerűsége miatt szidott történetbe.

@eßemfaßom meg áll: "Pont a sok visszautalgatás miatt van az a kényszerfolytatásérzésem." ... "Gyakorlatilag mint a SWnextgenben az első rend ami még a birodalomnál is gonoszabb..."

Akkor már értelek, azt hiszem. Volt már olyan olvasmányom, amelyben ehhez kissé hasonló kényszeredettséget éreztem. Sajnálom, mert szerintem két jó regény élményét vesztetted el emiatt, de ezzel már nem lehet mit kezdeni, ez van. Nekem Az Alapítvány előtt élvezhetősége veszett el amiatt, hogy a hősök folyton egyik bajból lépnek a másikba.

@arthurthedent: "megsérteni a termondinamikát nem tudományos-fantasztikus lépés, hanem áltudományos-fantasztikus."

Nem szabad, vagy mondjuk úgy, hogy nem érdemes a tudományosságot szó szerint követelni a sci-fin. Eleve az elenevezés kicsit azoknak szólt kezdetben, akinek három szám összeszorzása már tudomány. Az idegen bolygók idegen lényeiről szóló gyermeteg mesék tudományossága is elég hézagos. A térugrás a mai tudomány szerint gyakorlatilag lehetetlen, megoldhatatlan, mégis alapmotívum a sci-fiben. Hiszen azon kívül, hogy tudományos, még fantasztikus is, a fantázia szabadon engedhető benne, az író nem köteles tudományos magyarázatot produkálni a történethez, az ismeretterjesztő korszak már a régmúlté.

Persze, a Mátrix alaphelyzete nincs rendesen lefedve tudománnyal. De a sci-finek ez nem is feladata. Megteremtettek egy szituációt, a játszhatósághoz szükséges részletességgel, amelynek az a lényege, hogy az emberiség maradéka energiaforrásként vegetál a valóságban, és az álmaikban egy másik világban élnek. Ennyit kell látnunk, itt vannak a körvonalak, ennél messzebbre nézni nem érdemes. A néző csak a saját élményét keseríti meg. Én fel sem tettem magamban ezeket a kérdéseket, ezért nem vagyok felkészülve válaszokkal, már persze amennyire bármilyen elmélettel lefedhető lenne ez a fikció.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.12. 15:38:48

@Androsz:

"A térugrás a mai tudomány szerint gyakorlatilag lehetetlen, megoldhatatlan, mégis alapmotívum a sci-fiben"

A hard sci-fi általában nem arra törekszik, hogy olyasmit írjon, ami egyezik a tudomány aktuális állásával, hanem olyasmit, ami NEM ELLENKEZIK vele. A térugrás lehetőségét a fizika mai állása nem zárja ki.

De megismétlem: egyetértek veled, hogy épp a Mátrixon ezt nem kell számon kérni, mert ez csak az alaphelyzetet definiálja. De azért lehet fintorogni emiatt. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.12. 15:40:11

@Androsz:

"Én fel sem tettem magamban ezeket a kérdéseket"

Nekem sajnos megvan az a rossz tulajdonságom, hogy rögtön felfigyelek arra, ha valami ellenkezik a tudománnyal.

eßemfaßom meg áll 2021.09.12. 19:07:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nekem is szokta baszni az agyamat ha valami triviális baromság van egy filmben de ha egyébként jó a film akkor megtanultam ezt lekapcsolni (lásd mátrixban működik a nemérdeklés, az uj SW-okban nem tudok nem felcsesződni az űrben hulló bombák, az űrhajó felszínén lovassroham meg még faszomtudja hány oltári baromságon.
süti beállítások módosítása